איך עולם החי השפיע על הסלפי שלנו

לאחר שב -2005, נשיא ארה"ב ג'ורג 'בוש ערך מסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא מקסיקו ויסנטה פוקס, היו כמה השערות כי המנהיג האמריקאי עמד על שרפרף מוסתר כדי להיראות גבוה יותר. בתמונות על הדוכן, שני הגברים נראים באותו גובה. אבל בתמונות אחרות שלהם עומדים זה ליד זה, פוקס מתנשא לגובה מעל בוש.

הנשיא בוש לא נחשב לנמוך, אך נשיא מקסיקו ויסנטה פוקס מתנשא לגובה 193 ס"מ. ובכל זאת, כולם הכירו את בוש כמנהיג העולם החופשי, אז למה שיהיה אכפת לו אם פוקס יהיה גבוה ממנו?
ובכן, את מקור הסיבה ניתן לראות גם בעולם החי, בעלי החיים משתמשים בגודלם כדי להביע דומיננטיות וכניעה. אפשר למצוא שרידים לזה בהתנהגות הכלב שאנו מגדלים כחיית מחמד, כמו לדוגמא שהם סומרים את שיערם מעלה כדי להפחיד. ושהם מממיכים עצמם בפני בעלי הבית בכל פעם שהבעלים חוזרים הביתה כפי שהם נוהגים עם מנהיג הלהקה.

 

וכך גם בני האדם בדיוק כמו חיות אחרות, משווים את גודלם הדומיננטיות וההכנעה. הכומר עומד ליד המזבח לפני קהל כורע. הנואם מתנוסס על בימה לפני קהל יושב. והמלך יושב על כס מלכותו לפני נתיניו הפרוסים. כל אלה הם פרקטיקות עתיקות, ובעולם המודרני נוצרו דרכים אחרות לזיוף מציאות בעיקר בזוויות צילום הסלפי

כשאנו מחזיקים את המצלמה ישר מול פנינו נקבל סלפי מייצג של המציאות כפי שהיא. אבל אם נצלם את עצמנו מלמעלה נגרום לעיניים להיראות גדולות יותר, ובכך נקבל מראה צעיר יותר. וכך צילום מלמטה, מדגיש את הלסת, וגורם למצולם להיראות גבוה ודומיננטי יותר.

 

אולי תאהב גם

אלבום תמונות

הפסיכולוגיה מאחורי הסלפי

אנשים באמת לעשות מניפולציה זווית המצלמה של סלפים ליצור רושם של דומיננטיות או כניעה. אבל האם אנשים אחרים באמת מושפעים זווית המצלמה?

טכנולוגיה

צילום ברחפן

מאז יצאו הרחפנים אנשים רבים החלו להתעסק בצילום. לא די בלדעת לשלוט ברחפן בכמה לחיצות כפתור בשביל להפוך את זה לתעסוקה צריך גם לקוחות, לדעת לתת שירות נהדר, ולהפגין שליטה על המצלמה.